19 Haziran 2007 Salı

Tırmanış mı düşüş mü?


Canla başla bir yerlere tırmanma ve sürekli olarak bir şeyler yapma isteği içindeyken bile yerimden kalkmaya üşeniyorum bu nasıl bir çelişkidir çözemedim gitti..Başka bir şey isterken, başka başka şeyler peşinden koşmak hatta ona bile koşamamak...

19 yorum:

Assassiyun dedi ki...

sanırım asıl sorun şu:

''Canla başla bir yerlere tırmanma ve sürekli olarak bir şeyler yapma isteği''

biryer'lere' tırmanmak ve birşey'ler' yapmak.yani gercekten ne istedigini bilmemek.

eger 'birşey' yapmak istiyor olsaydın ya da 'bir yere' tırmanmak istiyor olsaydın,çoktan harekete geçmiş olurdun.


'her ne olacaksanız en iyisi olunuz' M.K.A.**



**atatürk diye aklımda kalmış.yalan yanlış olabilir. =)

Adsız dedi ki...

aslında olaylar son derece birbirleri ile bağlantılı. sorun doru şeyi isteyebilmek. bi düşünün şu ana kadar hangi şeyi istediniz de sahip olamadınız yada yapamadınız?

sadece sonuçları tatminkarsızlık oldu.

şu ana kadar istediklerimin hepsini yapmayı başardım. ama yinede hayatımda bişiler eksik kaldı ve sanırım hep öle kalacak. yapmayı isteyip yaptıım şeyler beni hiç istediim sonuca götürmedi(burdaki demek istediimle, benim doyumsuz bir insan olduumu söylemiyorum). sanırım bu yaptıklarımı isterken kurduum cumlelerde eksik kelimeler yada duygular vardı.
yinede karamsar olmayacağım. şu anda aklımda bi ton yapmak istediim şey var ve inanıyorumki bunların hepsi yavaş yavaş oluyor. belki bunlar olduğunda yine bi takım eksiklikler hissedicem. ama yinede başarmış olucam. yine bişiler istemeye devam edicem, yine başarıcam, yine bişiler eksik kalcak, yine isticem, yine...

diyeceim o ki; ''Canla başla bir yerlere tırmanma ve sürekli olarak bir şeyler yapma isteği'' diilde işin ilk başında kendimiz için neyi yada neleri istediklerimize ve bunları dilerken kurduğumuz cümlelere dikkat etmeliyiz. bu şekilde yola çıkmalıyız. yolda istemedimiiz engellerle karşılaşabiliriz. ama istediimiz şeyi ve hedefi gördükten sonra yolun üstündeki buyuk kayalar önümüzde ufak çakıl taşları ve belkide kum tanecikleri olarak görünecek.

Assassiyun dedi ki...

UYARI: aşşağıda adı geçen kişilerin söylediklerinin doğru olma gibi bir zorunluluğu yoktur...


(22:21) Abrek: tridine tridine tridine yandım bedava mı sandın para verip aldım
alayım sana bir kilo sucuk
yapasın bana koca kafalı cocuk
hophophop amaann
(22:22) Abrek: insanın alkollü müsün diye sorası geliyor ama gayet iyi

(22:22) İSKENDORİK: trdine tridine tridine bandım
lay lay lom
bide dierini oku
ustteki yazı var

(22:22) Abrek: hangisi

(22:22) İSKENDORİK: çalışıp çabalamak
şimdi yazdım

(22:23) Abrek: ona ben bişi yazdım da başka kimse yazmamış öle gözüküo

(22:23) İSKENDORİK:ben yazdım la
bak sen
görecen
güç senin içinde

(22:23) Abrek: hee cıktı

(22:23) İSKENDORİK: aradıın soruların yanıtı sende saklı

(22:23) Abrek: du okuom
(22:25) Abrek: önce benm yazdıgımı destekler olmuş
sonra tam tersi
neyin peşindesin olm sen

(22:25) İSKENDORİK:
öle ama abi
neyi istediimizi bilmek gerekio
(22:25) İSKENDORİK:öle istersin ama
bi boka çıkamazsıın

(22:25) Abrek: evet ben de bunu anlatmak istedim zaten
(22:26) İSKENDORİK: göt gibin benim gibi olursun

(22:26) Abrek: bişeyi isticen
sonra yırtacaksın kendini

(22:26) İSKENDORİK: ama o istediin şeyi isterken doru duzgun isticen
sonra o istediini yaparsın
ama istediin sonuca varamssın
benim gibi
(22:27) İSKENDORİK: benim gittim okulu okumak istemiyodum ama bulunduum şartlar içerisinde
yapmak istediklerimin hepsini yaptım
(22:27) İSKENDORİK: ama istediim sonuç olmadı.
onu demek istedim

(22:27) Abrek: abi şu an yetişkin bir kişilikten bahsediyoruz a..

(22:27) İSKENDORİK:ne fark eder abi
(22:27) İSKENDORİK:insan kaç yaşında olursa olsun
bişiler yapmak ister

(22:28) Abrek: okulu kasttettim
4 tane t var lan
(22:28) Abrek: nasıl bi kelime ama

(22:28) İSKENDORİK: t ne la

(22:28) Abrek: T

(22:28) İSKENDORİK: nerde

(22:28) Abrek: kasttettim

(22:28) İSKENDORİK:hee pardon muhahaha

(22:28) Abrek:ehuehuehu

(22:28) İSKENDORİK: gordum
(22:28) Abrek: herneyse
şimdi bak
sen ve ben
huzurun peşindeyiz
dogru mu
ve bunun için bişeyler yapıyoruz

(22:29) İSKENDORİK: huzuru, hayatının bazı yerlerinde parçaparça buluyosun
ama onları bir butun haline getirip gerçek istedin huzura kavuşamıosun

(22:29) Abrek: yaa acıtasyon yapma bi

(22:29) İSKENDORİK: tadı hep damaanda kalıo

(22:29) Abrek: ama istiosun

(22:29) İSKENDORİK: ozmanda
daha fazla isterik hale gelio
istiosun tabi abi
insan hep istio

(22:30) Abrek: nadir kişilikler dışında kimse istedii şeye istedii anda ulaşamamıştır

(22:30) İSKENDORİK: bitmioki istekleri
(22:30) İSKENDORİK: önemli olan istediklerini doru istemek
bazı şeyler epey zaman ister

(22:30) Abrek: mesela

(22:30) İSKENDORİK: ama bi şekilde ulaşıolar

(22:30) Abrek: şimdi senin ve benm huzura varmamız için

(22:30) Abrek: nerden baksan bi 56547 sene daha harcamamız lazım

(22:31) İSKENDORİK: o anki duydukları doyum yada haz ne kadar kuvvetli yada zayıf olsada

(22:31) Abrek: bu süe içinde tabiki başka birsürü şey istenilce
yapılacak edilecek
ama onlar araç olacak amaç degil
anlirsen

(22:31) İSKENDORİK: yazımda yol dan bahsettim ya
işte o yoldakileri diosun sende
yolun sonundaki istediin resmi gördükten sonra gerisinin koy g.te gitsin beee
rina rina rina
rina rina rina
trdiene tridine
tridine bandım

(22:32) Abrek: tirilaylayliim tirilaylayliimm hülülülülülü

Adsız dedi ki...

zenocadının yazsına yorum yaptıktan sonra abrek ve benim aramda bole bi geyik senfonisi geçmiştir. bunuda yoruma koymak istedik.

NOT: bu yazı isganbilabi ve abrek tarafından sansürlenmiştir.

ÖNEMLİ NOT: iikide sansürledik haa. herşey ortada.

zenocadı dedi ki...

:))siz süper bir ikilisiniz ...Aman maşallah...
Ee tabii önce bir şeyi çok istemek sonra onun içinde çaba sarfetmek gerek.Kimin söylediğini hatırlamıyorum (benim için söyleyen değil, söylenen önemli) acısını çekmediğimiz bir şeye sahip olamayacağımızı söylemiş,aslında doğru da söylemiş çaba sarfedilince daha bi tatlı oluyor aslında, kıymetini çok daha iyi anlayabiliyoruz..

ABREK:'Eğer bir şey yapma istiyor ya da bir yere tırmanmak istiyor olsaydın çoktan harekete geçmiş olurdun.' demişsin ve haklısın da..Ben de yazıyı yazıp ekledikten sonra demekk ki bir şeyler yapmayı aslında o kadar da çok istemiyorum, bir zayıflık var ki böyleyim diye düşünmedim değil (ZENOCADI'DAN İTİRAF)

İSGANBİLABİ:'Bi düşünün şu ana kadar hangi şeyi istediniz de sahip olamadınız yada yapamadınız?' Derken aslında istemenin her şeyin başı olduğunu ve insnaın isterse yapamayacağı şeyin, başaramayacağı işin olmadığı çok güzel bir şekilde ifade etmişsin (Biran kendimi üniversite hazırlıkta rehberlik hocasının konuşmasını yapayormuş gibi hissettim:) ) Buarada İsganbilabi haklısın malesef hayatta bazen istemediğimiz şeyleri yapmak durumda kalıyor ve yaptıklarımınz karşılığını da alamadığımız çokça durumla karşılaşabiliyoruz.

Adsız dedi ki...

zenozeno sende zayıflık falan yok, öle düşünüp kendine haksızlık etme lütfen. gerçekten aklında olanları yapmak istiyosun ama bi türlü başlayamıosun. kendimden örnek vermek istiyorum. iki yıl ist. ünide dış tic. okudum. o sıralar aklımda hep ingilizce kursuna gitme isteği vardı ve nasıl başlıcamı bilemiodum çünkü aynı zamanda çalışıodum. buna zamanımın olamıyacaından korkuyodum. okul bitti. aöf ye geçiş yaptım. tabi hala içimde bi ingilizce aşkı yanıp tutuşuo. wall street i bilirsin. nasıl yapcam, nasıl etcem derken birde baktım wall street teyim. bi anda başladım ve gerisi geldi. sonra hediye hanımla tanıştım, turshu ile tanıştım, elif ile (tanır mısın bilmem) tanıştım. çevremde bi an güzel insanlar oldu. hepside canlarım benim. bölece yapmak istediimi gerçekleştirdim hatta ötesine bile geçtim. yani herşey gerçekten isteyip hiç düşünmeden bi anda buna başalamanda saklı. her ne kadar olumsuz şeler yaşasanda ( bu kaçınılmaz bişi, hiç bişi dört dörtlük diildir) her şey istediklerinin doğrultusunda gidio. dun gece abrekle geyik yaptıydık ya . ona şey dediydim hani ' aradığın soruların cevapları sende saklı evladım' he işte aynı böle . herşeyin cevabı sende saklı.

bide abi nedir bu ya. geçen abrek'in 'turkiye'de yaşam' yazısında yorumumun sonun da 'gerçek adaletin kudretli elleri omuzlarında olsun' demiştim. adam bana 'kendimi askere gidiomuş gibi hissettim' dedi.

bugun de zenocadı 'Biran kendimi üniversite hazırlıkta rehberlik hocasının konuşmasını yapayormuş gibi hissettim' ve danteye yorum yaparken ' kendimi sınavda gibi hissettim' dedin. insanların beynin de istemidikleri şeleri hissettircek salgı sistemini faaliyete mi geçiriorum ne? biri askere gider biri rehberlik hocasının sınavındadır.:)))

bu arada bende bişi itiraf ediim yeri gelmişken. bu aralar pek keyifsizim ve bu sohbetlerle biraz olsun düzeliorum. herkese teşekkür ederim.

zenocadı dedi ki...

'Aradığın soruların cevapları sende saklı.' diyerek her şeyin en güzel özetini yapmış oldun aslında isganbilabi...
Her şeyin bir ömrü var ve o tükenince yerine bir başkası geliyor yani bu da böyle bir dönem sonra da çorap söküğü gibi başka başka şeylerle uğraşacağız yaşama dair..Yani her şey geçici zaten kalıcı olmasına da imakn yok var mı (hayat bile geçiciyken )
Buarada her şey için asıl ben teşekkür ederim:)İyisin sen iyii,hadi daha da iyi hissett bakııyyımm..İyii iyii:))

Adsız dedi ki...

yok öle diil, herşeyin devamlilii var. hiç bişi yok olmuo. sadece duruo yada beklioo. hiç bir şey son bulmuyor. maddesel olarak yok olsa bile enerjisi kalio yada metaforu deişio. aynen ' bir derede iki defa yıkanamazsın' sözü gibi bişi. bişi bişi bişii bişii işte. saçmalamışta olabilirim.:)

zenocadı dedi ki...

isganbilabi yok yok öle deel yanii bi kötü aşamalar ve kararsızlık durumları kısaca geçiş dönemleri geçici demek istedim de dilim dönmedi..Asıl ben saçmaladım:)

Adsız dedi ki...

estfurullah sizin gibi bi edebiyatçının dilinin dönmemesi gibi bi durum vukuu bulamaz ( tabi şu 35 yaş şiiri vakaa sını görmezden gelirsek).:):P

tabi içinde bulunduumuz durum gelip geçici sadece beraberinde kalıcı şeler birakmasın yeter.

zenocadı dedi ki...

İsganbilabi demiş ki: 'estfurullah sizin gibi bi edebiyatçının dilinin dönmemesi gibi bi durum vukuu bulamaz ( tabi şu 35 yaş şiiri vakaa sını görmezden gelirsek).:):P '

35 yaş şiiri gibi bir başka vaka daha var ben de..Sınıfta bilgi yarışması yapıyorduk sadece edebiyattan değilde başka konular da vardı sonra hoca: 'Ee kolay bir soru sorayım .' falan dedi. (buarada ben de açıkara öndeydim) (severim reklamı), neyse Han Duvarları'nın yazarını sordu ben çok emin ve bağırır tonda Orhan veli (orhan Veli'ye de kancayı taktım buarada sanki başka şair yokmuş gibi niye her şeyde aklıma o geliyorsa )dedikten sonra yanlışlığı farkedip, kızardım..Dün de o durumdaydım aynı:P 'Hoş şeyler bunlar anıp anıp gülüyoruz işte ohh pis psiiss..'Bu da Tursh'nun sözü..

İtiraf:Şiiri sevmem, okumam,okusam da hiç bir şey anlamam hatta yorumlaması bana ölüm gibi gelir.Bazıları o kadar güzel yorumluyor ki ağzım açık kalıyor:)

Adsız dedi ki...

ooo en iyisi ben burdada susayim burada ki muhabbette sabaha kadar uzamasın. çünkü biraz daha konuşursak sen 10452 tane daha olay anlatacaksın 35 yaş şiiri gibi. :))

Assassiyun dedi ki...

o degilde hani bi ilhan irem vardı o noldu? =)

[turshu] dedi ki...

ooo ooooo allah muhabbetinizi arttırsın... :)

iskiciiim sen de benim canımsın...
zeynocuum zati kuzuumm...
abrekciimm ne zamandır bişi yazamıyorum mazur gör:)

Assassiyun dedi ki...

turshu dön
seni özledik
yazılarını özledik
seni cok özledik
haydi gayri yetti gayri

twilightstrip dedi ki...

temin bununla ilgili pek sumuklu bir yazi koydum bloga.-Between the Bars...
30 lara gelince celiskden cok bir depresyona benzemeye basliyo bu dert/

Nis dedi ki...

Bu duyguyu ne çok yaşıyorum daha 30ma bile gelmeden:(((((çıkış var mı peki?

zenocadı dedi ki...

Hedii sen hangi otuzundan bahsediosun sen daha 18liksin:)

zenocadı dedi ki...

nisciğim keşke bir çaresi olsa da burda sizlerle paylaşabilsem (ölümsüzlüğün ssırrı gibi bir şey :) )
sabırım olumlu düşünmek,her şeyin geçisi olduğunu bilerek,hayattan tat almayı hissederek yaşamak lazım:)
Hımss bi de mutlu olmak için 3 maymunu da oynamak gerekirmiş,bir hocam demişti..
Her şeyi görmek,bilmek,duymak huzursuz edermiş insanı ona göre:)