27 Ağustos 2007 Pazartesi

TUTUKLU kaldıklarımız ya da TUTUKLU bırakanlar ne farkeder ki ikisi de TUTKULARIMIZ değil mi?

Orhan Pamuk eskiden çok fazla sigara içen biriymiş ve bundan da şikayetçiymiş.Bir seyehat sırasında birlikte olduğu Aziz Nesin'e 'Bazı insanlar ne kadar güzel günde beş,altı sigarayla yetinebiliyorlar,keşke bende öyle olabilsem.' demiş.Aziz Nesin'in ise cevabı gayet etkileyiciymiş:'Orhan, onlar demek ki tutkusuz insanlarmış.'demiş..

Aziz Nesin'in verdiği cevap elbette tartışılır tutku mu,irade sorunu mu diye fakat benim asıl sormak isedğim soru başka bir şey..Sizin de tutkularınız var mı,sabah gözünüzü açar açmaz içinizi kıpırdatıp yapmalıyım dedirten ya da bir gün boyunca sizi esir alabilecek bir dizi,kitap veya oyun?Belki de bir insan,onu görmeden yapamam dediğiniz ya da bir eşya...

7 yorum:

batraz dedi ki...

cipss desemm
kafa mı zorluyoo oluruum.
ama nabiyiim onu görmeden ona dokunmadan onun tadına bakmadan yaşayamıyorum günüm anlamını yitiriyo. sende bunu arıyodun galba dimi zenocadı.

Nis dedi ki...

Günün anlam ve önemine uygun bir şey olucak ama benim tutkum su...deniz...okyanus...suyun her çeşidi...Su varsa hayat var...

ego dedi ki...

benimde söyleceklerim, tutkularım varrr :P
1- sanırım artık anladınız ilk sırada kim var;)
2-sabah serinliği (05:30 da kalkan biri olarak tavsiye ederim)
3-bazen ağlıycak gibi olsamda iett otoüsleri (çok malzeme var)
4-fenerbahçe
5-mp3 player
6-abur-cubur :P
7-ekran+kasa+klavye+mouse bütünlüğü (birazcıkta kablo)
şimdilik bu kadar ;)

zenocadı dedi ki...

** batraz..Evt ardığım böyle bir şeydi.Ben de çok severim,gerçi bana abur cubur olsun da ne olursa olsun,bütün gün yesem doymam:)

**nis..sana katılıyorum su yaşamdır.Kıbrıstaki odam denizin hemen karşısında.Artık nefret ettiğimiz bir oda çünkü lanetli gibi 4 yıldan beri aynı odada kalıyoruz ve oda sekiz kişilik ama o odaya beni bağlayan bir şey vardı.Sabah uyanınca aysegül'ü (ki kendisinden daha önceki postumda bahsetmiştim) uyandırmadan denize bakardım, oraya bakmak vazgeçilmezim olmuştu.Hem de hava çok açık olunca Türkiye görünüyor,birbirimize seslenip kalk kalk bak Türkiye görünüyor diyorduk:)Sanırım bu yıl deniz görmeyen bir oda da kalacağız:(Ama neyse ki o her yerde..Yine ada psikolojisine girdim,gitmeme az kaldı!..

**Vasati46kromozom..Sende bir çok tutkuya sahipsin ne güzel..Hımss söylemeden edemeyeceğim FENERBAHÇEM OLEYY...

maskesiz100 dedi ki...

Eveeettt benim de bir çok tutkum vaaar? Hatta çook tutkum var benimm... Önce çok özel insanlar var mutlaka ;)

Sonra yaşamın kendisi de büyük bir tutku değilmi? Bence öyle. Her ne kadar hayat bizi hergün beklentilerimizden uzak bile karşılasa, hergün sabah kalkıp temiz elbiselerimi giyiyor, iş yerinde herşeyin bugün daha iyi olmasını diliyorum diyerek çıkıyorum evden. Sonra iş yerinde herşey daha iyi olamasada, evde herşeyin daha iyi ve keyifli olmasını hayal ediyor ve eve gidiyorumm. Vee evde herşey yolunda olmasada sorun değill!
Gözüme gitarım çarpıyor, alıyorum elime ve çalarken çalarken daha iyi çalmayı ve söylemeyi hayal ediyorum. Daha iyi çalamasamda sorun değil, bir CD takıp daha güzel müzik dinliyorum. Orada çalan müzik içinde en beğendiğim ensturmanları çalmayı hayal ediyorum.

Sonra jazz, bluess ve rock müzikte çok sevgiğim ensturman, saksofonu dinliyorum, muhteşem bir tutkuyla...
Ve hergün, hazırladığım 1 yıllık mali tabloma bakıp, saksofonu satın alabileceğim o fırsatı kolluyorum. Ve hafta sonları sabah saat 7'de kalkıp koştura koştura, büyük bir heycanla haliç sularına kürek çekmeye gidiyorum...

Aslında daha çoook var ama bloğunu işgal etmek istemiyorum;)

ozz dedi ki...

ben de senin gibi tutku mu irade problemi mi bilmiyorum ama, sabah kalkışımdan itibaren gün içinde beni esir alabilen şey, orhan pamuk'un aziz nesin tarafindan tarif edilen 'tutku'sunun aynisi :)

[turshu] dedi ki...

haa ben bıraktım..
..galiba :)